söndag 20 juli 2014

Trustbuddy

Det har varit en dramatisk vecka för ett av mina större innehav, nämligen Trustbuddy. Aktien har tagit rejält med stryk då Finansinspektionen har avslagit den ansökan som Trustbuddy har gjort för att kunna fortsätta bedriva sin verksamhet efter årsskiftet. Vad som är än värre är hur detta har kommunicerats till marknaden. Själv bedyrar jag mig över att min entré skedde runt 2,40 kr, men passade givetvis på att köpa på mig mer runt 1,66 kr. Inte bara jag har passat på att handla, utan även en hel del insiders. Försäljningen har i huvudsak skett av småsparare hos Avanza och Nordnet. Förhoppningsvis finns det en utarbetad strategi för hur företaget skall komma på fötter med rådande situation (annonserat är att det skall komma att ske åtgärder i styrelsen) och lyckas detta ser framtiden fenomenalt bra ut. Affärsidén är det definitivt inget fel på och genomförandet är som sagt i taget att korrigeras. Mycket hög risk med enorm potential. Endast för den extremt riskvillige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar