onsdag 23 januari 2013

Aktier ramlar in i KF

Köpet i Dignitana får anses vara riktigt lyckat. Hittills är aktien uppe 38,73 % efter cirka tre veckors innehav. Visst kliar det i fingrarna och ett klick på säljknappen ligger inte alltför långt borta men jag tror att aktien har mer att ge och avvaktar med att sälja.

Aktietilldelningen via innehavet av Commodity Quest har nu trillat in på min KF. Än är aktien inte tillgänglig för handel och således syns heller inget listpris. Ska bli spännande att se vad Kilimanjaro Gold kommer värderas till när handeln kommer igång. Skönt är dock att Commodity Quest verkar ha börjat ta igen tappat efter aktietilldelningen.

Väntar fortfarande på bättre köplägen i ett företag och fokuserar i huvudsak på kortsiktiga köp i min KF då jag tror att vi kortsiktigt har en positiv börsutveckling. Finns ett annat företag som jag planerar att köpa in mig i efter löningen på fredag. Fast lite av pengar får allt sparas till nöjen och krogen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar